”HSB, jävla nazisvin!”
Jag är journalist, författare och debattör. Mitt namn är
Vladimir Oravsky. Detta är mitt tredje artikel om HSB.
Den första heter ”Det sker ett överlagt mord framför våra ögon” och du hittar den exempelvis här https://www.jpsmedia.se/2019/10/06/det-sker-ett-overlagt-mord-framfor-vara-ogon/
Den första heter ”Det sker ett överlagt mord framför våra ögon” och du hittar den exempelvis här https://www.jpsmedia.se/2019/10/06/det-sker-ett-overlagt-mord-framfor-vara-ogon/
Den andra heter
”HSB:s vedervärdiga experiment med människors hälsa” och den hittar du
exempelvis här
Artiklarna handlar om Kristina och hur hon långvarigt
misshandlas av HSB:s bostadsförening Fornkullen i Jönköping, där hon sedan ett
kvartsekel äger en bostadsrättslägenhet.
Anders Svensson, VD för HSB,
Sofie Roy Norelid,
Vice vd, Affärsområdeschef Förvaltning (HSB),
Charlotte Svalstedt,
HR-chef (HSB),
Anders Joachimsson,
Affärsområdeschef Fastigheter (HSB) och
Johan Ström, Chef
Strategisk tjänsteutveckling (HSB), (anders.svensson@hsb.se; sofie.roy-norelid@hsb.se; charlotte.svalstedt@hsb.se; anders.joachimsson@hsb.se; johan.strom@hsb.se)
är, eller borde vara bekanta med de ovannämnda artiklarna eftersom jag
personligen mejlat dem till dem.
Jag har mejlat mina anklagelser även till HSB:are reine.johansson@hsb.se; sandra.bergqvist@hsb.se; john.johansson@hsb.se; ulrika.malmsten@hsb.se;ann-sofie.kindbomuddh@hsb.se; ann-sofie.kindbomuddh@hsb.se; anders.johansson@hsb.se; linus.danling@hsb.se; conny.fredriksson@hsb.se; jimmy.gotesson@hsb.se; daniel.nordgren@hsb.se; hakan.engstrom@hsb.se; stefan.langstrom@hsb.se; fredrik.swardh@hsb.se; eva.petersson@hsb.se; katarina.bokinge@hsb.se; cecilia.petraeus@hsb.se; johan.lindkvist@hsb.se; jorgen.gustavsson@hsb.se; magnus.gustavsson@hsb.se; mikael.kilen@hsb.se; daniel.e.johansson@hsb.se; peder.lindstrom@hsb.se; fredrik.f.olsson@hsb.se; dennis.mccrady@hsb.se; madeleine.a.andersson@hsb.se; dennis.mccrady@hsb.se; johannes.fred@hsb.se;
Ingen av dessa hörde av sig, ingen av dessa reagerar,
eftersom de har ingen som helst lust att hjälpa den människa som betalar deras
löner. HSB behöver ha hyresfolk uteslutande för att det skall betala deras
knappast förtjänta löner.
En människa mejlade till mig ”HSB, jävla nazisvin!”
Jag svarade henom omgående. Jag har svarat, att med sådana rubriker stjälper hen mer än hjälper. Jag svarade även att jag också är mycket arg på HSB:s företagskultur, men att jämföra dem med nazister kan jag inte. Eftersom det inte går. Jag är uppvuxen i ett land där nazister härjade under andra världskrigen. De försökte systematisk utplåna, judar, romer och slaver.
Jag svarade henom omgående. Jag har svarat, att med sådana rubriker stjälper hen mer än hjälper. Jag svarade även att jag också är mycket arg på HSB:s företagskultur, men att jämföra dem med nazister kan jag inte. Eftersom det inte går. Jag är uppvuxen i ett land där nazister härjade under andra världskrigen. De försökte systematisk utplåna, judar, romer och slaver.
Slaver har genom historiens gång alltid varit förföljda och
ansågs vara sämre rangs människor, som inte dök till annat än att vara slavar.
Även vikingarna tyckte och handlade så. För nazister dög dock slaver inte ens
som slavar. Slaver gjorde sig bäst som aska och eventuellt tvål, enligt deras
sätt att tänka. Så nej, HSB, är inga jävla nazisvin! Däremot finns det inte
mycket gott att säga om HSB, om jag skall utgå ifrån Kristinas erfarenheter med
dem.
Att kalla HSB jävla nazisvin!, är kontraproduktivt: HSB kan
lätt avfärda en sådant påstående och därmed även allt annat som riktas mot HSB.
Den 8 oktober var HSB ”montörer” hos Kristina för 8:e (!)
gången. De bytte ut en relativ ny ventil i badrummet och menade att NU!, nu
blir allt OK. De hann inte ens komma ner med hissen till första våningen – jag
svär att ingenstans i mina redogörelser finns minsta överdrift – då oljudet var
där, av den simpla anledningen att det aldrig försvann och liksom förra och
förrförra och förr förrförra etc. gången hade HSB skenmanöver ingenting med
problematiken att göra.
Kristina ringde på nytt till HSB, för 30:e, möjligen 40:e
gången, och fick höra att de skall prata med en arbetsledare och återkomma
redan samma dag. Inte fan har de återkommit. Varför skulle dem? Fick de kanske
inte full lön för ytterligare en dag av outfört arbete?
Nästa åtgärd blir, men det är bara min gissning, att
HSB-”reparatörer” skall byta persienner på hennes fönster. Trots att de är nya
och trots att de på inget vis kan ha något med oljudet att göra.
reiner.johansson@hsb.se; 010 442 36 07, är VD för HSB Göta, Daniel
Johansson, daniel.e.johansson@hsb.se;
010-442
36 72, är teknisk chef på samma dysfunktionella organisation.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar