lördag 22 december 2018

HURRA FÖR DROTTNINGEN - GENMÄLE



Jag lägger min tid på att skriva av samma anledning som den som söker anställning hos Telia, PostNord, SJ eller exempelvis Svenska Akademien.
Det ger tillfredsställande mycket med vegetarisk skinka till vardags- och det festliga julbordet.
Dessutom får jag veta vad mitt arbete är värt och vilka tankar det väcker, liksom även personalen hos Telia, PostNord, SJ eller exempelvis Svenska Akademien får veta hur deras arbete värdesätts.
Även min tidningsartikel ”Hurra för drottningen” väckte en del reaktioner. Som vanligt. En av dessa, mejlad från en erkänd och aktad läkare och forskare, vill jag dela med mig. För din och drottningens skull.
Har aldrig träffat drottningen, men väl dottern kronprinsessan Victoria.
I Saudi Arabien skulle vi bygga ett bröstcancercenter och behövde kungliga pengar for att hjälpa kvinnorna i Saudi. En amerikan som vistades på sjukhuset, (CIA????), sade ’du måste kontakta drottning Silvia som kommer fixa kungafamiljen i Saudi’.
Meddelade detta till den svenska ambassaden och när kronprinsessan Victoria besökte i akt och mening for att hjälpa sälja JAS-planet, fick jag audiens under en halvtimme.
Ingen tvekan att dottern förstod vad jag talade om och på slutet av vår konversation sade hon ’detta skall jag berätta for mamma’.
Denna halvtimme resulterade i att stora pengar kom och det finns nu ett fint bröstcancercenter i Riyadh.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar