tisdag 5 juli 2016

Goda råd är billiga - än en gång

Mitt anspråkslösa förslag att polisen borde förse Almedalsbesökare med ett armband på vilket det står SPRÄNG INTE för att avskräcka alla potentiella terrorister, självmordsbombare och attentatsmän och kvinnor att ta sig till Visby, möttes av reaktioner. Självklart. Eftersom tanke bör föda en annan tanke. 
Jag erkänner dock att det där med armbandet var inte helt och hållet min idé, utan jag lånade den från polisen som med sitt TAFSA INTE-armband, nära på omintetgjorde alla potentiella våldtäktsmäns och tafsares sköna maktdemonstrationsstunder. 
(Inom parantes sagt, polisen var inte heller först med idén att ett armband botar och löser problem och sätter STOPP. Det finns armband som avvisar mygg, det finns magnetarmband som botar migrän, smärta, värk, artros, trötthet, sömnsvårigheter, håravfall och impotens. Och alla de funkar. Lika effektivt som TAFSA INTE-armbandet.)

Så här kommenteras mitt anspråkslösa SPRÄNG INTE-armband förslag av Marcus, ”… Om vi återgår till tafsandet en stund undrar jag: Även om ett pervo skulle bry sig om armbandens budskap så betyder väl eventuell avsaknad av armband att det i så fall är fritt fram?
… 
Skulle det funka kan väl alla ha en massa armband på sig hela tiden och vips har all brottslighet upphört, både i Almedalen och på alla andra ställen. För första gången i mänsklighetens historia. Och så billigt och enkelt sedan.
Hur naiv får en polis eller två bli?
Är nästa förslag att skicka ned armband till Irak och Syrien för att det ska bli fred?...”
Marcus kallas EN ELAK JÄVEL och jag förstår varför. 
En som kallar sig ”Den vise”, tyckte att mitt förslag var alltför ”olångt”. 
Jag börjar fatta att det är ganska så svårt att tillfredsställa alla och dessutom alltid. Men samtidigt tror jag, att ett rätt utformat armband skulle kunna vara lösningen även på det problemet.

När det gäller TAFSA INTE-armbandet, då tror jag, men betänk att jag bara är en lekman, att en elektronisk TAFSA INTE-fotboja, skulle funka bättre.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar